Nu ger jag bort gratis skivor – Stöd gömda flyktingar

16 10 2012

______________________________________________________________________________

UPPDATERING: Det var väldigt roligt att så många nappade på min idé! ca 700 kr har blivit insamlade till IMÄI, folk har fått ny musik och jag har fått lite mer utrymme i cdpelaren Benno. Så länge detta inlägg finns kvar går det att få sig ett par goa hårdrocksskivor! Så det är inte försent.

______________________________________________________________________________________

En gång i tiden var jag hårdrockare. Det är jag inte längre. Men under den perioden i mitt liv samlade jag på mig en hel del skivor (mestadels kristen metal) som bara står och samlar damm. Därför har jag beslutat mig för att ge bort många av dem HELT GRATIS! Men istället får du väldigt gärna ge en gåva till nätverket Ingen Människa Är Illegal  som arbetar med att praktiskt stödja de människor som tvingats gå under jorden efter att ha fått avslag på sin asylansökan.

Rent praktiskt fungerar det så här:

1. Skicka ett mail till fridalindberg7@gmail.com med de skivor du vill ha, din adress och hur mycket du tänkt skänka (bara för att det är kul att se hur mycket som samlas in i slutändan). Inte för att du behöver skänka nåt, men det vore kul om du ville ge en slant till behövande för den gratismusik du får.

2. Skriv gärna i en kommentar på detta inlägg vilka skivor du tar så att andra kan se att de är paxade (ifall jag är seg på att gå in och skriva vilka som är tagna här på bloggen)

3. Skivorna skickas och jag betalar frakten. Vill du betala frakten själv så får du meddela det i mailet så skickar jag kontouppgifter.

4. Skänk pengar här: http://www.ingenillegal.org/agera/ge-ett-bidrag

5. Du får musik, behövande människor får hjälp och jag får mer plats i min bokhylla! Win-win-win situation.

Lista över skivorna:

Extol – Burial (tagen)

Extol – Paralysis (tagen)

Antestor – The Forsaken (Tagen)

Antestor – Matyrium (Tagen)

Temple of blood – Prepare for the judgement of mankind

Motörhead – Ace of spades (Tagen)

Megadeth – Rust in peace (Tagen)

Refused – Songs to fan the flames of discontent

Essence of sorrow – Reflections of the Obscure (signerad)

Frosthadr – Necrodisaster 2002 (EP)

Frosthadr – Varg (EP)

Yngwie  Malmsteen – Triology

Rhapsody – Symphoy of enchanted lands II (The dark secret)

Crimson Moonlight – veil of remembrance

Rage against the machine – Rage against the machine (första albumet) (Tagen)

Tourniquet – Microscopic view of a telescopic realm

Tourniquet – Stop the bleeding (Tagen)

Drottnar – Anamorphosis (EP)

Alice Cooper – Greatest hits

Alice Cooper – Schools out (Vinyl) (Tagen)

Believer – Sanity Obscure (Tagen)

Believer – Dimensions

The Sweet – Millenium collection (2CD)

Rush – Rush (Tagen)

Soapbox – This fragile journey

Soapbox – a divided man

Killswitch engage – As daylight dies (Tagen)

Blindside – about a burning fire

Haste the day – burning bridges (Tagen)

Saviour machine – Saviour machine (Tagen)

Vaakevandring – Vaakevandring (EP) (Tagen)

Stryper – In God we trust

Stryper – reborn

Pantokrator – Even unto the ends of the earth (Kassettband – signerat)

Skid Row – Skid Row (Vinyl) (Tagen)

Harmony – dreaming awake

Veni domine – The album of labour

Testament – Live in London

Miseration – Your demons – their angels

Sacrament – Testimony of Apocalypse (Tagen)

Power from the sky – a new wave of swedish metal. (blandskiva med wisdom call, crimson moonlight, laudamus, oblivion, pantokrator m fl)

Rock on! /Frida


Åtgärder

Information

7 responses

16 10 2012
artodavid

Hej Frida/Jultomten
Det var massa skivor jag kan tänka mig med risk att vara girig. Så får jag önska vill jag gärna ha:

Extol – Burial

Extol – Paralysis

Antestor – The Forsaken

Antestor – Matyrium

Tourniquet – Stop the bleeding

Killswitch engage – As dagligt dies

Haste the day – burning bridges

16 10 2012
Frida

Hej! Klart du ska ha de skivorna! Men skänk då gärna lite pengar till ingen människa är illegal🙂 maila mig din adress och gärna en ungefärlig summa på vad du skänker (om du vill skänka pengar. Du måste inte såklart!) så skickar jag skivorna! Och tipsa gärna folk om det här🙂

16 10 2012
Joakim Henberg

Hej du!
Dessa är jag intresserade av (Extolskivorna är redan tagna…):

Motörhead – Ace of spades

Megadeth – Rust in peace

Rage against the machine – Rage against the machine (första albumet)

Alice Cooper – Schools out (Vinyl)

Rush – Rush

Skid Row – Skid Row (Vinyl)

Jag är villig att donera 50 kr för varje av dessa jag får!

16 10 2012
Frida

De är dina! Maila mig bara din adress!🙂

17 10 2012
Maja

wioohho frida! stödjer ditt initiativ, dock kan nog någon annan än jag få större glädje av musiken. du vet jag gillar mer sånthär http://www.youtube.com/watch?v=wJGG4uDh_9o&feature=relmfu typ

25 10 2012
Micke

Mailade dig nyss, lysande idé det här.
Är sugen på följande skivor:
Sacrament – Testimony of Apocalypse
Believer – Sanity Obscure
Saviour machine – Saviour machine
Vaakevandring – Vaakevandring (EP)

Skänker motsvarande va de skulle ha kostat mig på ebay.

25 10 2012
Frida

Hej Micke!
KUL! Har inte fått något mail dock. Kontrollera gärna adressen: fridalindberg7@gmail.com.
Kan ju vara nåt strul på vägen! Skivorna är dina🙂

Kommentera

