Uppdatering och Glada nyheter

4 06 2012

Nu är sommaren här med råge, och för mig har det inneburit avslutning på avslutning som det ofta blir när man jobbar med ungdomar i kyrkan. Idag har jag dock bestämt mig för att mitt sommarlov har börjat. Jag har mottagit mitt intyg från Teamträningsskolan i Mellansverige inriktning ledarskap och jag har avtackats av församlingen för de två år jag lagt på kyrkans ungdomsarbete. The end of an era.

Men det är mig också en stor glädje att meddela att jag har antagits till Församlingsledarakademien vid Örebro Teologiska Högskola, Örebro Missionsskola. Jag ser fram emot fyra spännande, intressanta, utmanande år med djupdyk i den kristna tron. Detta var precis vad jag ville och jag är otroligt tacksam till Gud för att jag kom in trots att det var väldigt många sökande i år. Be gärna för de år av studier som väntar!

Slutligen väntar jag på en ljudfil från min predikan den 25:e maj, så att jag kan lägga upp den här . Det dröjer nog lite till, men det kommer så småningom.

Följ mig gärna på twitter! fridalindbergs

Guds välsignelse!


Åtgärder

Information

3 responses

4 06 2012
maja

du är bäst du är bäst! på att komma in på ledarskapsakademin.
*heja*

6 06 2012
Emanuel Hai

Skoj att höra Frida! Siktar du på att bli pastor då?

6 06 2012
Frida

Tack! Ja, det är tanken!🙂

Kommentera

