Levande vatten

24 02 2012

Jag har sedan jag var liten varit oerhört fascinerad av porlande vatten, av någon outgrundlig anledning. Jag fick ett lyckorus i magen när mor och far tog med mig ut för att kasta ”Phu-pinnar” tills jag var ganska gammal. 

Om du lyckats missa vad Phu-pinnar är så går det hela ut på att man står på en bro över en bäck och kastar ner varsin pinne. Sen springer man snabbt över till andra sidan för att se när pinnarna kommer fram under bron. Otroligt mysigt!

Nu är jag på läger, och har bland annat ett seminarium i tre delar om den personliga andakten. Igår var första seminariepasset och jag skickade ut ungdomarna på en bönepromenad i det fina vädret. Efter sen del smärre ihopplock och nedrigg tog jag mig en tur även jag. Men jag kom inte långt. Solen hade legat på och isen hade smällt vilket gjorde att hela lägergården var full av vatten. På ett ställe hade det bildats en ”bäck” som porlade underbart i vårsolen. Jag stod bara och tittade, full av förundran. Jag älskar porlande bäckar, de är så fulla av liv.

På högtidens sista och största dag ställde sig Jesus och ropade: ”Är någon törstig, så kom till mig och drick. Den som tror på mig, ur hans inre skall flyta strömmar av levande vatten.” Joh 7:37

Jag vill inte bara ha en porlande bäck i mitt inre. Jag vill att Guds levande vatten ska få flyta fram som en flod, ja, som ett vattenfall. 

Frid! (a)


Åtgärder

Information

Kommentera

