Vad står det på din kartongbit?

23 01 2012

Jag vet inte hur många predikningar jag har hört i mitt liv, men det börjar bli bra många. Men det är inte många jag kommer ihåg. Jag minns en smart formulering här, en bra poäng där och lite dåliga pastorsvitsar.

Precis som att jag har hört en bra mängd predikningar i mitt liv så har jag hört säkert lika många vittnesbörd, berättelser om vad Gud har gjort i människors liv. Och sådana skulle jag kunna rabbla upp i hundratal! För det är något speciellt med en människa som berättar vad Gud gjort i dess liv. Ingen kan ställa sig upp och säga ”Du har fel!”, ingen kan förneka något som en människa varit med om. Ett vittnesbörd ger Gud äran och det stärker tron hos dem som lyssnar. Jag tror att det finns en enorm kraft i ett vittnesbörd och visst är det fantastiskt att Gud kan använda berättelsen om vad han har gjort i ditt liv till att förvandla andra människors liv!

Jag vill visa dig ett filmklipp från en helt vanlig församling. Helt vanliga människor fick i uppdrag att på ena sidan av en kartongbit skriva hur de hade det innan Jesus förvandlade deras liv, och på andra sidan formulera hur Jesus har vänt på den situationen. Otroligt starkt!

Du som är kristen: DU kan skriva en sån här lapp. Låt ditt vittnesbörd ge Gud ära!

Du som inte är kristen: Det här är på riktigt. Du behöver Jesus, för Jesus kan göra dig fri, upprätta dig, hela dig och rädda dig. Inget är omöjligt för Jesus och det han har gjort för människorna i filmen, eller för mig eller någon annan – det kan han göra för dig och mer än så.

BB!

Frida


Åtgärder

Information

Kommentera

