När Gud helar III

8 12 2011

En av mina älskade ungdomar tog mig åt sidan i veckan och delade något som fick mig att både gråta och tappa andan! Jag fick tillstånd att dela denna häpnadsväckande berättelse med er, så att fler kan prisa Gud för hans godhet!

Det finns inget så jobbigt som att inte kunna göra något man älskar att göra! Det var något som den här tjejen fick erfara. Hon älskar verkligen att dansa, men hade nyligen skadat sitt knä riktigt illa, och det såg inte ut som att hon kunde dansa på ett bra tag. Hon haltade och hade väldigt, väldigt ont. De hade bett för knäet i söndags och då hade hon känt som blixtar och elektricitet i knäet, men det blev inte bra.

Så i tisdags kväll låg hon vaken och funderade. Till saken hör att jag för någon månad sedan delat ett uppmuntrande ord till henne om att jag tror att Gud vill använda henne i det profetiska. Hon hade känt att det var någonting hon verkligen ville och vi bad för det tillsammans. Så ligger hon nu i sin säng och låter tankarna gå åt två håll. Hon tänker dels på hur ledsen hon är för att hon inte kan dansa och känner oro över hur det ska gå med knäet, men tankarna går även åt längtan efter att få tjäna Gud ännu mer i det profetiska. Tillslut tänkte hon tyst för sig själv ”Det spelar ingen roll om jag aldrig får dansa igen, jag vill hellre tjäna Gud i det profetiska!” Så fort hon har tänkt den tanken så fylls hon av någon form av stark beslutsamhet, och hon säger samma sak till Gud: ”Gud! Det spelar ingen roll om jag aldrig kan dansa igen, bara jag får tjäna Dig i det profetiska!”

Jag visste inte vart jag skulle ta vägen när hon berättade det här. Mitt hjärta höll på att explodera av tacksamhet och förundran. Och tanken slog mig: tänk då hur Guds hjärta måste ha berörts av en sådan bön, när jag (som bara är en ledare i kyrkans ungdomsarbete) inte vet vart jag ska göra av mig själv..

I den sekunden känner hon ett tryck över knäet och hon känner hur det börjar bubbla i det. Det är svårt att förklara vad som händer. Men där och då blir hennes knä i princip helt helat, hon kände bara av lite smärta om hon böjer det extremt mycket!! Och nu har jag sett henne skutta runt flera gånger, hoppa och dansa!

Så vad är det som hände egentligen? Ja, det kan ju inte jag svara på. Men jag tror inte att Gud lät bli att hela knäet tills hon bad den bönen. Nej! Verkligen inte! Jag tror snarare att hennes bön berörde Guds hjärta så starkt att en bit av Guds rike drogs ner där och då. Som att den överlåtelse hon visade på öppnade upp för Guds verk på ett speciellt sätt. Och i Guds rike finns inga sjukdomar. En välbekant bibelvers började ringa i mitt huvud ”Sök först Guds rike och hans rättfärdighet, så ska ni få det andra också”

Frida


Åtgärder

Information

Kommentera

