När Gud helar I

29 11 2011

I lördags skulle jag hålla en andakt på vår fritidsgård, och när jag funderade kring vad jag skulle tala kring så fick jag till mig att jag skulle tala om helande. Faktum är att helande är något som betonas ganska mycket i vårt ungdomsarbete av den enkla anledningen att vi ser väldigt mycket av det. Därför hör våra ungdomar ganska ofta vittnesbörd om Gud som vår läkare. Trots detta kände jag en maning att tala kort om helande; egna erfarenheter och beröra frågan varför Gud egentligen helar. Slutligen trodde jag mig manad ovanifrån att göra en särskild inbjudan till förbön för dem som ville bli helade från något, psykiskt eller fysiskt, litet eller stort. En tjej som lidit en längre tid av konstant huvudvärk och värk i sin nacke blev helt bra, och en kille med smärta i nacken (tror jag det var) blev mycket bättre! Pris ske Gud!

Sålunda tänkte jag i några blogginlägg beröra just detta med helande på lite olika sätt, tillsammans med er. Hoppas på en spännande resa. Kan hända att det dyker upp lite annat emellanåt också.

Frid!


Åtgärder

Information

3 responses

3 12 2011
micael

Gött mos!

3 12 2011
MIRAKLER

[…] Frida Lindberg skriver på sin blogg: […]

3 12 2011
Vittnesbörd om helanden i Örebro « JESUSKULTUR

[…] Frida Lindberg skriver på sin blogg: […]

Kommentera

