Helandeskolan i Malmö

18 08 2011

Det har bloggats, postats, skrivit, läst och talats mycket om den Helandeskola som ägde rum i Malmö den 10-13 augusti. Några är positiva, andra är frågande men ingen kan förneka att det var otroligt mycket som hände de där dagarna. Jag vet. Jag var där.

Bill Johnsson, Randy Clark, Tom Jones och Will Hart var talarna som fick oss på helspänn från 9 på morgonen till 23 på kvällen. Jag har lärt mig fantastiskt mycket, och en hel del krokiga frågetecken har rätats ut till stolta utropstecken! Men som vanligt tillkom nya frågetecken i processen. Jag har blivit undervisad, utrustad, uppmuntrad och …utomordentligtsupertaggad!

Jag skulle mer än gärna dela med mig av allt som har hänt med och i mig under de här dagarna, men det skulle resultera i ett blogginlägg vars längd du aldrig sett maken till. Ingen hade orkat läsa! Och jag tänker att om de här dagarna gjort ett såpass stort intryck i mitt liv som jag tror de gjort så kommer de prägla den här bloggen avsevärt framöver. Ni vet ju att jag inte är så bra på det här dagboks-bloggandet..

Men jag kan säga som så, att när sista kvällsmötet var i full färd och alla som under konferensen blivit helade (80% eller bättre) ombedes ställa sig upp och vinka så var vi inte många som satt kvar. Och det betyder ju inte att vi som satt kvar inte hade blivit helade, många var säkert, som jag, där utan att ha någonting speciellt att behöva bli helad ifrån. Det var väldigt mäktigt.

Men hur tar man tillvara på detta? Hur fortsätter man efter en sådan omvälvande konferens? Hur gör man för att det inte ska bli ”ännu en konferens” som sedan återgår till vardagslunk? Svaret kanske är lite jobbigt, lite obekvämt, men jag tror det bästa man kan göra är att praktisera! Jag hann inte mycket mer än att komma innanför dörren i lilla vårgårda innan jag fick den första rapporten om hur undervisningen landat och burit frukt. En bekant till mig bad för en äldre dam på tåget hem från helandeskolan, och hon blev helad! Glory to God!! Men det slutar inte där, för strax intill sitter ingen mindre än Pernilla Wahlgren och bevittnar undret, och en kort tid senare är det ute på hennes blogg med många tusen läsare! Det där är så typiskt Gud! Jag vill inte bara gå omkring här och känna mig lite extra välsignad efter de här dagarna, jag vill se frukt av den undervisning och de beslut jag tagit! Do the stuff!

Vill ni läsa Pernillas blogginlägg hittar ni det här: http://pernillawahlgren.se/pernillas-blogg/under-kan-tydligen-ske.html

Dagen skriver om helandeskolan här: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=272815

Dagen skriver även om händelsen på tåget här: http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=272816

Fridens!

 

 

 

 

 


Åtgärder

Information

One response

20 08 2011
Sofia

Jag hade velat läsa ett blogginlägg av dig med en längd som jag aldrig har sett maken till. Jag skulle mer än gärna läsa det, hur långt det än skulle vara.

Kommentera

