Höstuppstart för ”Helig Mark”

23 07 2011

Nu måste det bli ordning här! Jag har länge drömt om att driva en riktig blogg. En strukturerad blogg. En blogg man vill följa. Och nu ska det bli ordning på torpet! Som ni märker har Helig Mark tagit ett långt och oannonserat sommaruppehåll. Nu är min sommar (eller snarare min ledighet) snart slut och i takt med att jag kommer in i vardagen så hoppas jag på att den här bloggen ska fungera bättre och bättre. För jag kollar min statistik då och då, och trots att jag inte skrivit på månader så har ni inte slutat kika in här! Jag känner mig rörd och djupt ärad! TACK!

Jag är inte mycket för dagboksbloggandet, det vet ni allihop. Men jag tänkte bara, när jag ändå skriver, berätta lite om min sommar. Jag flyttade hem till mina föräldrar i Vårgårda i början av juli. Min lillebror tog studenten. Jag var stolt. Sen började jag jobba på McDonalds. Det var tufft de första veckorna – min bästa arbetsdag var den då jag kom på mig själv med att gå runt och sjunga trots att jag dressade en full plåt med cheesburgare – det var dagen då jag hade kommit in i jobbet på allvar. Efter det var jag på bröllop, där jag framförde en egenkomponerad sång till brudparet. Jag har hälsat på mormor i småland helt själv, sett After Shave & Anders Eriksson live, vart på konsert med Flogging Molly, grillat med gamla esteter, tantfikat med Emmy och saknat Örebro. Jag har även jobbat på en MySpace-sida (för jag vill verkligen ut och spela mer, det har vart på tok för få gig det senaste!) som jag hoppas att jag snart vågar släppa. Nu är jag iväg på en minisemester i Danmark. Imorgon väntar Dyrhavsbakken – ett sjukt grymt bra nöjesfält utanför Köpenhamn.

Usch, läste du det där? Nej jag tänkte väl det. Jag summerar det för dig: Min sommar har vart kanon.

Happ, nu ska jag vanka vidare på livets stig. Ville bara ge dig den goda nyheten! Vi hörs snart igen! Sheh-weet!

Frida


Åtgärder

Information

One response

31 07 2011
Sofia

Snygg design på bloggen, Frida!🙂
Är glad över att du har valt bilden jag tog på dig som profilbild. Har du förresten fått användning för någon av dem i något annat sammanhang?

Kommentera

