Cheese på alla?

22 02 2011

Har slagit mig till ro i SJ:s förstaklassvagn och tittar ut över det vackra landskapet som passerar utanför rutan. Känner mig något malplacerad bland alla fina businessmän – de har säkert inte fyndat sina förstaklassbiljetter för 198:- som jag. I lurarna spelas märkligt nog ”Vi har alla gått ombord på livets tåg” med Hasse och Tage, och jag funderar starkt på att inmundiga en andra mugg av SJ:s blaskiga, varma chokladdryck.

Jag har tillbringat några lediga dagar i Vårgårda, men inte bara för att umgås med familjen. Faktum är, att i väskan under tågsätet ligger ett anställningsbevis, utfärdat den 11:e feberuari. Jajjemen, jag har åkt dit jag med. ”Frida Lindberg – medarbetare vid McDonalds”. Dessa dagar har därför inneburit en köksutbildning vid de gyllene bågarnas tempel. Fruktansvärt roligt, men jobbigt på det där ”nya-jobb” – sättet. Att utbildas i middagstid en helg är inte helt klockrent, men gjorde att jag snabbt fick pröva på sånt jag egentligen inte borde kunna än. Nu kan jag göra pommes, cheesburgare/hamburgare/cheese-bacon, big mac, mc feast, QP och veckans kampanjburgare! Inte illa, eller hur?

Det här jobbet är bland det bästa som kunde hända mig just nu. Jag har varit i en bubbla allt för länge: Samma människor och lite för mycket ”bara kyrkan”. Jag är så tacksam över att få lära känna nya människor. Sen har jag verkligen saknat att jobba, vilket jag inte märkte förrän jag började igen. Jag vet inte vad det är. Jag får en kick av teamarbetet – av känslan när man klarat av en jobbig och stressig period tillsammans. Det finns inget härligare än att stämpla ut efter en lång arbetsdag.. Och så är det det där med att lösa problem.Det är riktigt kul (när man lyckas..). Jag är verkligen, verkligen oerhört tacksam för mitt jobb på donken, och jag längtar efter att jobba igen nästa lediga helg och såsmåningom hela sommaren..

Men nu har jag annat att tänka på. När tåget rullar in på Örebro central har jag drygt 18 timmar på mig att packa om, sova och försöka förbereda mig mentalt på 5 dagars läger. Det lär bli intensivt, men stört kul. Jag har ägnat en massa timmar av mig ledighet att sy en dräkt till festkvällens maskerad med filmtema, vilket blev brutalt bra. Vad jag ska vara ska jag dock inte avslöja än.

Frid, fröjd och FIRE!


Åtgärder

Information

Kommentera

