Fridas tänkarplats

9 02 2011

Jag har nog alltid haft en speciell tänkarplats att gå till. Jag vet inte vart jag har fått det ifrån. Kanske var det Nalle Phu som inspirerade mig som liten. Det började med att jag satte mig under bordet i vårt vardagsrum. Sen började jag klättra upp i ett träd. Under högstadiet och Gymnasiet brukade jag vandra upp till Vårgårdas högsta punkt, Kesberget. Därifrån kunde man se hela centrala Vårgårda – Perfekt tänkeplats, och böneplats!

När jag flyttade till Örebro i Augusti 2009 besökte jag redan första dagen vad som kom att bli min nuvarande tänkarplats – högst upp på en bro över E20. Lite udda, men perfekt ställe att stanna på, titta på bilarna, lyssna på musik…och tänka. Jag berättar mer i denna lilla videosekvens.


Åtgärder

Information

Kommentera

