Julmust

10 12 2010

Jag har själv tilldelat mig titeln ”Julmustkännare”, och tycker faktiskt att jag är förtjänt av denna. Åtminstånde lite. Men jag vet inte om jag är särkillt stolt över den, nej, den bidrar snarare till massa tråkigheter och problem, eftersom det inte är så många muster som duger längre. Nåväl.

Vilken sort är då godast? Jag har stått fast vid min åsikt sedan tre år tillbaka, och vill hävda att den ultimata julmusten är ”Nygårda Julmust” (Spendrups). Denna går även mycket bra att lagra har jag lärt mig. Då blir den ytterligare extra mustig🙂

Men Apotekarnes julmust då? Den borde följa ganska hack i häl med Nygårda? Icke! Julmustshemsidan http://addictedtojulmust.se/ ger apotekarnes 1/5 i betyg. Kanske i snålaste laget skulle jag ändå säga.

Den sidan är för övrig väldigt rolig att surfa runt på🙂

Men frågan är ju inte vad jag tycker. Smaken är ju som…en kroppsdel mellan ryggslut och baksidan av låren. Och jag vill ju veta vad DU tycker!! Så delta i min lilla omröstning så får vi se vilka som vinner🙂

Cheers!


Åtgärder

Information

One response

15 12 2010
Molly

Den sidan har jag varit inne på oxå!

resultat av årets mustprovning för min del so far:
bäst:
Grebbestad påskmust (ingen julmust jag vet, men jag hade kvar sen i påskas då jag köpte 55 flaskor för 1 krona styck…)
nygårda
lite udda, men ganska bra:
zeunerts
nygårda ekfatslagrade
funkar:
vasa gammeldags
three hearts
grebbestad julmust (märkligt nog mycket sämre än påskmusten, en besvikelse faktiskt!)
apotekarnes (mest överskattade musten utan tvekan!)
finns ingen annan must så… :
ica

ska hinna med vasa special, samt herrljungas julmust nån gång framöver oxå.

Kommentera

