Dagens låttips – top 3!

20 10 2010

Hej!

Detta blir ett lite annorlunda blogginlägg, men jag känner bara att jag måste dela med mig av tre fantastiska låtar som du bara måste höra.

Den första är min absoluta favoritlåt just nu, och det av en speciell anledning. När jag var 6-7 år sådar så fick vi vår första dator, en windows 95 – Svart! Det var så häftigt , en svart dator var väldigt ovanligt! På datorn fanns ett litet program som följde med för att visa hur fantastiskt ljudet på datorn var, och där fanns klipp från 3 musikvideor, bland annat av denna. Jag satt och tittade på de där klippen om och om igen. Sen hörde jag inte den här låten förrän nu i år. Frida presenterar – Send me on my way – Rusted Root (1996)

Låt nummer två snubblade jag över av en ren händelse. Jag kan sträcka mig så långt att säga att Mikael Wiehe och Di Leva är duktiga musiker, har sin egen personliga stil och gör det väldigt bra,  men jag är inget större fan av någon av dem. Men den här låten är helt fantastisk! Nu kanske du blev jätteskeptisk, men lyssna en stund! Vad bryr sig kärleken:

Jaha, och tredje låten blir en härlig 70talsdänga. Vi fortsätter med temat ”Udda kombinationer av stora artister” och den här gången är det Neil Sedaka och Elton John som kör en fantastisk hit! Jag älskar 70-talet…

Enjoy! Do run do run d-d-d-do run run!


Åtgärder

Information

Kommentera

