Det är de små små detaljerna som gör det

29 07 2010

Tjolahopp!

Frida is back in ÖREBRO!! Jaaa! Jag landade hemma i kollektivet i måndags efter en veckas semestertrip med familjen. Det känns skönt att vara tillbaka, om det inte vore för att det innebar att sommarlovet i princip är över. Inte för att jag inte är pepp inför det nya läsåret – ni som har träffat mig nydligen vet att jag är fulkomligt överpepp! Men det har inte blivit mycket ”själv-tid”. Vad hände med de där 7 böckerna som skulle läsas? Den där kortfilmen som skulle redigeras? Inte mycket. Men jag har verkligen lärt mig att lägga min tid på att hjälpa andra den här sommaren, vilket jag tror har varit nyttigt. Och så har jag haft några dagar att kunna hälsa på ett par vänner, så det var nice. Men nu har jag alltså vart tillbaka i Örebro i cirkus fyra dagar. Under dessa dagar har jag haft ett miniprojekt, och det är det jag har tänkt att blogga om idag!!

Ni som varit här vet att rummen i kollektivet är ganska små. Och som fattig student har man inte råd med värsta möblerna.. Men likväl blev det en efterlängtad tur till IKEA i tisdags för att göra några smarta inköp som kom att bli smarta lösningar för mitt lilla rum. Lite fick jag fixa till själv, men det gör jag ju så gärna. När jag kom hem så möblerade jag om, spikade och donde! Här är några av mina finurliga lösningar. Det finns et text till nästan varje bild! Glöm inte att kolla in min siluettkudde och ge förslag på nya kuddmotiv! Hoppas på att du blir inspirerad🙂

1) Eftersom min säng står så nära dörren har jag levt ett år utan nattduksbord. Det får helt enkelt inte plats något sådant bredvid sängen! Jag har funderat på många lösningar. Tidningskorg? Men nej, då kan man ju inte ställa något ovanpå! Så snubblade jag över en märklig tingest på ikea. Jag trodde att det var ett medicinskåp, eller kanske en brevlåda, men det var en kompostlåda att hänga på väggen. Men det blev ett helt perfekt nattduksbord! Lådan som fälls ut är exakt i rätt storlek för en hög tidningar och böcker, och jag får plats med lite allt möjligt ovanpå. Dekalerna som jag piffade upp den med är också från ikea.

2) Eftersom mitt lilla skrivbord ofta är förvaringsplats för diverse pappershögar sitter jag ofta och skriver i sängen. Därför köpte jag mig en stor kudde! Dock fanns bara vita och grå örngott kvar. Men varför inte piffa upp dem lite? Jag älskar siluetter, och målade givetvis en siluett av min kära elbas. Blev väldigt nöjd! Nu har jag ett örngott kvar att måla. Har du någon idé på motiv? Lämna en kommentar eller maila mig! Det ska gärna vara lite fyndigt!

3) De roliga väggdekalerna blev jag väldigt förtjust i så jag lät dem dyka upp på lite finurliga ställen i mitt rum! Om du kommer på besök får du leta och se hur många du hittar!🙂

4) Instrument på väggen är väldigt fint! Dock hade jag bara möjlighet att provisoriskt hänga upp min ukulele. Banjon och basen ska också upp är det tänkt!

5) Den snygga sänglampan kostade endast 99:-!

6 ) Med en John Lennonplansch (CDcentralen, gbg 10:-! Gå dit och rota i affischhögen!!!) och en enkel träram blev det fint på min annars så vita och tråkiga vägg. Min stora Johnny Cashplansch passade bra över sängen. En förstärkare passar perfekt att ställa upp små tavlor och foton på! Brevid har jag tagit en vanlig glasvas och ställt lite trumstockar i! Den vita plastramen köpte jag på ikea och där i har jag satt ett svartvitt kort på blindside! På väggen bakom hänger en svartvit blid på mig när jag trumpetar.

7) Vinylskivor har mycket vackra fodral! Visste du att jag samlar? Den här TOTOskivan passar perfekt i fönstret på mitt svartvita rum! Där står även en gamal metronom och lyser upp mitt rum!

8 ) Vem säger att inte förvaring kan vara fint? Jag är en person som gärna vill ha saker och ting framme. Men här trängs ändå två av mina nörderier i varsin låda – Spelen och serietidningarna.

9) Väggdekaler är riktigt mysigt! Här har jag hela italien längst ner på min dörr!

Haha! Mitt första inredningsinlägg! Nä, skämt åsido.. Det var ju inte så det var menat att bli!🙂 Jag ville bara inspirera lite om du är en pysseldåre som jag 🙂 Skicka gärna några bilder till mig på små roliga detaljer som du har pysslat ihop!

Allt gott!

/F


Åtgärder

Information

Kommentera

