Sommar sommar sommar…

6 07 2010

Jag ber om ursäkt att bloggen har stått tom ett tag! Faktum är att hittils har sommarlovet varit mer stressigt än vardagarna på BI! Men nu har jag  avklarat det mesta som var inplanerat och sommarlovet har börjat bli en oplanerad tid då man kan ägna sig lite åt spontana roligheter! Jag har också börjat slappna av, vilket har lett till att jag dragit på mig en rejäl förkyldning, som jag hoppas inte blir nåt mer än just en förkyldning. För trots att veckorna framöver är blanka så är det mycket som ska göras! Nu tänkte jag berätta hur min sommar har sett ut hittils, för jag har faktist vart med om en hel del..

Först slutade jag då på BI, vilket jag skrev om tidigare. Jubel och kalas! Efter det hade jag riktigt sommarlov! Jag och Klara åt frukost framför TVn, åt middag framför TVn och somnade framför TVn… Jag som så sällan ser på TV annars.. Men vi gjorde mycket annat också; Picknick med grill, Pizzapicknick, spontana filmkvällar, kakbakning mm. Sen åkte Klara iväg till Irland en vecka och då var jag helt ensam! Det blev utflykt med Annie till tekniska kvarnen och fiske, diverse frizon och torpplaneringar och städning. Jag gick igenom hela rummet, vilket inte gjordes ordentligt i den hastiga flytten för 10-11 månader sedan.. Det tog 5 dar. Jag har även fortsatt att bråka med  3, som nu har haft min trasiga telefon inlämnad i 13 veckor! Och nej, jag har inte fått tillbaka den än…

Sen kom både Klara och Miriam tillbaka, och Hanna åkte bort.. Vi skypeade med Maja som är i England precis hela sommarlovet. Sen åkte jag och Klara på Torpkonferensen! Min första, så det var spännande. Jag jobbade som förebedjare i tonårstältet och utställare för ”gräv djupare”. Att vara förebedjare var sjukt spännande. Vi är alla inne i perioder då vi grubblar lite på Gud oavsätt om vi tror på Honom eller ej. Att Han finns är jag övertygad om, men det fanns lite andra smågrubblerier.  Skulle Gud verkligen använda mig? Men att få stå där och få se hur Gud berör tonåringars hjärtan på djupet..Helanden, överlåtanden etc, det röjde de tvivlen och rädslor jag hade dragit på mig inför att gå in i förbönstjänst. It was amazing. Jag längtar till frizon! Utställningsjobbet gick ut på att stå och flumma med hela ÖMS kollegiet och ha koll på vad grejer fanns, allt iklädd en überorange reflexväst.. Det var spännande.. Det blev även konsert med Jerusalem, mycket gott fika, häng med vänner och bekanta, slappning på gröna gräsmattor etc. Härligt och välbehövligt!

Sista torpdagen närvarade jag inte, men jag gick ändå upp i ottan för att packa.  På eftermiddagen dök min kära familj upp och tog en fika i kollektivet. Sen flyttade jag hem över sommaren. Vi passade på att stanna till i Wadköping och på pizzahut innan vi åkte hem. Dagen innan detta, på midsommardagen, gick min farfar bort. Väldigt tragiskt, jag tyckte väldigt mycket om honom. Vi hade konsten och musiken gemensamt, och connectade väldigt bra med varran.. Nåväl..

Sedan flyttade jag som sagt hem till Vårgårda för 5 veckor. Men var det slut på programmet där? Icke! Jag var ansvarig för en mycket lyckad möhippa några dagar efter min hemfärd, och i lördags var det en barndomsvän som gifte sig. Till det bröllopet skrev jag allsångstexter, var allsångsledare och spelade en sketch. Kan vara den godaste bröllopsmiddagen jag ätit.. Grillbuffé..mmmmmums!

Detta var i lördags, och idag är det…tisdag? Efter bröllopet så har jag tagit det ganska lugnt; redigerat film, skapat film, städat, lagat mat osv. Har upptäckt en ny kärlek: American bbq-sås! Perfekt att steka kött i och kombinera med bacon och mozarellaost. Gårdagens varma smörgåsar tex: bacon stekt i a. bbq sås, rödlök, mozarellaost och så lite extra sås. fantastsikt gott!

Jag hoppas att jag ska hinna skriva nåt vettigt i bloggen under sommaren! (annat än dagboks-inlägg som detta..). På programmet framöver finns 2 bröllop, ett läger (Chili), en resa med familjen, ett besök hos bästa vännen Andreas i Göteborg med shopping och shrekfilm på bio, några resor till allingsås för att hälsa på gamla etetkompisar, en klippning (frisyrförslag mottages med stor tacksamhet) och en hel del städande och stökande. Och förhoppningsvis lite go fritid emellanåt för att läsa en god bok eller cykla litegrann..

Och sen en sak till: JAG HAR KOMMIT IN PÅ TEAMTRÄNINGSSKOLAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! WOOOOOOOOHOOOOO!!!!

That’s all!

Frida


Åtgärder

Information

Kommentera

