Att skiljas är att dö en smula

5 06 2010

Nu är ett år på bibelinstitutet, ÖMS slut, och jag har SOMMARLOV! Nu ligger jag här i min säng och funderar lite (av någon anledning brukar den vanligaste tidpunkten för mig att blogga vara på morgonen innan jag har stigit upp..) kring detta med att skiljas.

När jag började på BI tyckte jag att hela situationen var helt bisarr på ett sätt. Jag menar, här satt jag nu, 30 mil hemmifrån i ett klassrum med en brokig skara människor från hela sverige, och visste att vi skulle ses i princip varje dag under ett års tid! Nu har det året gått, och den där platsen ”30 mil hemmifrån” har blivit mitt ”hemma”, och den där ”brokiga skaran människor” har blivit nära vänner. Och nu har vi tagit adjö och skall återigen spridas över sverige. Ett år är ingenting! Därför överväger jag starkt om jag ändå inte ska ta och teama två år framöver, för min egen skull men främst för andras. Jag tror att det är en god idé.

Dessutom är det sista dagen hela kollektivet är samlat. En tjej åker idag och ska vara borta till slutet av augusti. De andra tittar in i kollektivt titt som tätt, någån stannar lika länge som jag. Men det blir ändå jobbigt idag.. Kollektivet är verkligen som min familj, vi har blivit väldigt nära vänner, och jag är väldigt tacksam över att vi ska bo ihop ett år till! Men inför sommaren blir det ett farväl redan idag.

Det är tur att man har med sig massa härliga minnen, att det går flyg och tåg och att facebook finns!🙂

we’ll met again…

/Frida


Åtgärder

Information

Kommentera

