Let it rain!

19 05 2010

Igår var det dags – bönegrupp!! Vår lilla grupp har nu existerat i 3 veckor, och igår var det första gången jag kunde vara med! Som jag hade väntat och längtat!

Det är fantastiskt att se hur Jesus gör saker när vi samlas i Hans namn! Jag hade inte ens träffat alla i gruppen förut, men redan från början infann sig en atmosfär som man jag bara har känt av bland vänner jag känt i många många år: en naturlig, öppen, varm och ärlig gemenskap. Det är så skönt att man kan vara som man är, utan prestationskrav. En bönegrupp är inte en grupp där man ska briljera, utan där man faktist får visa sina svagheter, hjälpa och stötta varandra och se varandras framsteg i vår vandring med Jesus.

Vi började vår samling med att sjunga lovsången ”let it rain – open the floodgates of heven!” Vilket Gud genast besvarade genom att låta ett ösregn bara i ett fåtal sekunder bryta av den vara och tryckande sommarhettan. Vi tittade på varrandra och undrade enkelt: Vad hände egentligen? Såg du också det där? Wow! 

Gud fortsatte att göra stora saker, och vi kom inte därifrån förrän klockan 23! Någon fick bilder från Gud för första gången, några som tidigare bekänt en stor rädsla för att be högt bad nu högt i full frimodighet! Gud var där och talade, uppmuntrade och gav ny kraft. Tillslut var det så varmt i den lilla lägenheten att vi behövde ha både ytterdörr och fönster vidöppna, men vi sjöng och bad lika högt för det!😉

Idag har jag bara känt en sån stor tacksamhet för mina vänner och för att jag har hamnat just här. Jag tror verkligen att det är helt rätt och det känns fantastiskt bra! Ser ljust på ännu ett år i staden, som förmodligen följs av ännu ett och ännu ett och ännu ett..

Att vandra med Jesus är ett äventyr man bara inte kan gå miste om!

Peace! /Frida


Åtgärder

Information

2 responses

26 05 2010
Sofia

coolt alltså🙂

31 05 2010
Blivande teamkompisen ;)

o jag är så otroligt tacksam över att jag har fått träffa dig, längtar efter att få lära känna dig ännu bättre!🙂 gah va roligt vi ska ha det i höst!!!😀 hihi

Kommentera

