Världens märkligaste dröm

1 05 2010

Jag måste ha haft riktigt mycket i tankarna när jag väl somnade i natt. Resultatet blev en helt galen dröm i en härlig blandning av star wars, resident evil och julevangeliet:

Det var år 0 (noll) och den onde kejsaren (starwars) satt vid makten. Pga hot från rebellerna såg han ett stort behov av en armé. Därför sände han ut sina zombies. Dessa zombies drogs till kroppsvärme, och blev man en gång biten blev man totalt iskall. Man blev dessutom helt kontrollerad av kejsaren och blev en soldat i hans armé, dvs en stormtrooper.

Jag och hela kollegiet på min skola ingick i en motståndsgrupp. Vi visste vad kejsaren egentligen var ute efter och vi kunde inte låta det ske, samtidigt som vi inte ville bli viljelösa stormtroopers. I hemlighet kädde vi oss i full stormtroopermundering och försökte att inte bli upptäckta. Vi gjorde så bra ifrån oss att vi fick uppdraget att fullfölja kejsarens plan: att döda Jesusbarnet!

Allt gick enligt planerna. En av mina lärare smugglade ut Jesusbarnet i en skottkärra. Vi andra ställde till med en lysande skenmanöver då vi tog Jesusbarnet (som egentligen var en docka) och kastade denne mot ett par klippor. Vi hade lyckats! Men då kände jag en hand på min axel.. Darth Vader! Och han var inte glad..

Sen ringde min väckarklocka.


Åtgärder

Information

Kommentera

