Färg överallt!

28 04 2010

Tack gode Gud för ”lediga” onsdagar! Vad skulle jag göra utan dem? Idag unnade jag mig att sova till 10.30 för att ta igen lite av den sömn jag förlorade under helgens strapatser, åt middag till frukost och begav mig iväg till min praktikpats, en liten mysig second-hand butik i staden.

Väl där fick jag äntligen syssla med något jag är bra på! Jag blev kommenderad till att sortera vinylskivor, och i egenskap av vinylsamlare passade detta mig helt perfekt. Jag hittade några riktiga klassiker, tex denna eminenta grupp:

Fantastiskt. Iallafall, sen fick jag hjälpa en gammal dam att köpa VHSfilm. Hon kom därifrån med Fantomen (på eget bevåg) och ”den gröna milen” efter min rekomendation. Hoppas hon blev nöjd!

Sen kom jag hem och började ägna mig åt mitt måleri. För er som inte har koll så målar jag på tyg och kläder. Idag gick det dock inget vidare. Tröjan blev misslyckad och när jag försökte tvätt bort det blev den dessutom missfärgad. Sen ramlade en öppen färgburk ner och resulterade i en stor svart fläck på min finaste handduk och på min matta. Suck. Det blev helt enkelt droppen som fick bägaren att rinna över och jag slutade tvärt med mitt måleri, för att sätta mig ner och blogga litegranna. Bah. Bläh.

Ta en banan! (Som min gode vän Artur skulle ha sagt..)

/F


Åtgärder

Information

Kommentera

